dilluns, 1 de maig del 2017

RÚBRIQUES PER A EDUCACIÓ INFANTIL

HOLA!
En aquesta vegada vos vaig a parlar de les rúbriques aplicades per a avaluar a l'educació infantil.
Per un costat, expliaré què és una rúbrica, i no és més que una ferramenta d'avaluació en forma de plantilla o taula, on hi ha que ficar els aprenentatges que volem que els nostres alumnes aconseguixquen al finalitzar la unitat didàctica o trimestre, esos aprenentatges tenen que vore amb els objectius que hem proposat en cadascuna de les unitats o amb els objectius generals que han de arribar a obtindre al finalitzar l'etapa o el curs.
Per altre costat, cal fer referència a de qui és la feina de fer aquestes rúbriques, i com és normal cada mestre o mestra a de fer estes taules d'avaluació adaptades als seus alumnes, per què qui millor que ells conéixen la seua aula i les necessitats de cada xiquet.
Una vegada fets els criteris d'avaluació que volem que els nostres alumnes assolisquen, hi ha que decidir quin indicador de mesura d'avaluació anem a utilitzar, es a dir, si han aconseguit o no cada un dels ítems que s'han proposat amb una escala de mesura que creguem més correcta per tal de saber si han aconseguit, estan en procés o no han aconseguit tot allò que els hem proposat. 
Si algú té algun dubte de com fer una rúbrica, existixen alguns exemples de plantilles per a replenar. Com els següents:

També podem trobar algunes pàgines web o aplicacions que ens faciliten aquesta tasca, com per exemple: 
Rubistar pàgina web per a crear de manera gratuita rúbriques d'avaluació, hi ha que registrarse i replenar les caselles.
Corubrics pàgina de google drive amb plantilles per a crear rúbriques amb opció d'elegir el llenguatge.

I fins ací done per acabada l'entrada de hui.
M'acomiade fins la pròxima. 
Adeu i que tingueu un bon pont.






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada