diumenge, 26 de març del 2017

EL MÓN DE LES TIC A L'AULA D'INFANTIL

Bon dia, començaré aquesta entrada amb una poesia per a donar-li la benvinguda a la primavera:

B oscos i camps, conreus i prats,
E ncenen, fan, cullen sembrats.
N ius dels ocells, els seus cants bells,
V ida del cel, plugim d’anhel.
I floreixen les contrades, són roselles estampades.
N itidesa d’aquest món, sempre es mostren tal com són.
G uspiregen els matins, regalant-nos somnis fins.
U lls oberts, el cel és blau,
D iferenciem allò que cau.
A braçades de dolçor, rius desglacen des del cor.

P rocedència, excel·lència amb una mica d’innocència.
R oses, fades i cançons,
I maginem-nos altres mons.
M ans enlaire, ha esclatat,
A questa festa amb bon retrat.
V ida rica, mil colors,
E namoren les olors.
R oda, roda, aquest any,
A nul·lem vostre parany.
(Free sound, pseudònim)

Hui vaig a parlar d'un tema que està cada vegada més present a les aules, i com no a Infantil, aquest és l'us de les Noves Tecnologies aplicades a l'educació.
D'una banda, suposa l'introducció de les TIC en el procés d'aprenentatge dels xiquets i també com a reforç visual per al mestre/a. Es a dir fem que els xiquets aprenguen coses de manera motivadora i a la mateixa vegada servisca com a suport al docent en les activitats que es plantegen; pero no només això sino que al mateix temps els alumnes tinguen domini dels diferents elements tecnològics.
D'altra banda, és ja una realitat i una part del dia a dia, la presència de les Noves Tecnologies en la vida dels xiquets i està comprovat que la seua aplicació a les aules suposen una nova metodologia i innovació. Així doncs, cal establir una planificació del temps que es dedique al seu desenrotllament dins del procés d'ensenyança i aprenentatge.
A més a més, s'ha de tenir en compte els avantatges i inconvenients que suposen l'aplicació de les TIC a l'educació:
Per un costat, els avantatges són:
- L'aprenentatge siga cooperatiu, faciliten el treball en grup i l'intercanvi d'idees.
 - Les tasques educatives realitzades amb els ordinadors permeten obtindre un alt grau d'interdisciplinarietat.
- Alfabetització tecnològica (digital, audiovisual), es a dir, l'aprenentatge dels conceptes relacionats amb les noves tecnologies.
- Motivació i interés. Els alumnes hui en dia posseïxen destreses innates associades amb les noves tecnologies pel que de forma molt natural, accepten i adopten l'ús del computador en les seues activitats d'aprenentatge; preferixen la projecció d'un vídeo davant de la lectura d'un llibre.
Per l'altre costat, els inconvenients són:
- Donat el vertiginós avanç de les tecnologies, estes tendixen a quedar-se descontinuades molt prompte.
- El cost de la tecnologia no és gens menyspreable pel que cal disposar d'un pressupost generós i freqüent que permeta actualitzar els equips periòdicament.
En conclusió, podem dir que la introducció del món de les TIC a l'educació Infantil fa que apropem als xiquets, des de les edats tan primerenques, com son de 0 a 6 anys, donar-los a conèixer aquestes eines i ajudar-los a l'ús i aprofitament de les tasques amb autonomia.
En si, les noves tecnologies suposen un suport molt atractiu per a esta edat i a la volta siga un recurs per a ampliar coneixements. Encara que hi ha que donar-los una correcta aplicació d'elles a l'aula, es a dir, no ocupen més temps del que correspon. No obstant això, es pot dir també que tenen més avantatges que inconvenients.

Per a acabar, m'agradaria fer ressenya de dos webs on es poden trobar recursos per a treballar les TIC a les aules d'Infantil, com per exemple: Educació i les TIC i Educa con TIC.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada