diumenge, 16 d’abril del 2017

LA MEUA UNITAT DIDÀCTICA

HOLA! Com va la pasqua?
A l'entrada de hui vos parlaré de la unitat que he creat per al curs de capacitació de valencià que estic fent. Aquesta unitat té com a títol "Ací visc jo", perquè l'objectiu principal que es pretén amb ella és treballar tot allò referent als nostres costums i tradicions com per exemple és la paella; tenint com a finalitat que coneguen més profundament la Comunitat Valenciana. Per tant es proposaran activitats que giren entorn a les festes del seu poble, aprofitant que poden resultar tan motivadores per a ells.
Així mateix, aquesta Unitat va dirigida, com no, a alumnes d'infantil, exactament per a 4-5 anys i es desenvoluparà dins del curs 2016-2017 durant dos setmanes i mitja del mes d’octubre, exactament del 10 al 25, coincidint quasi amb la festivitat de la Comunitat Valenciana i també amb les festes del Moros i Cristians del nostre municipi. En total ocupa 11 sessions. 
Com a tasca final, es proposa que realitzen una gimcana, per tal de avaluar als alumnes i també que fiquen en pràctica tot allò que han après a la unitat.
A continuació vaig a ficar la taula on es veuen molt bé les activitats que es portaran a terme.

nombre sessió
tipus d’activitat
títol i descripció
dinàmica
temps
1
motivació / preparació
La llegenda de la “Mocadorà”: Veurem un conte comptat que es titula "La llegenda de la Mocadorà”, amb motiu de la festivitat del 9 d'octubre.
Gran grup
45 mints.
2
motivació / preparació
La nostra “Mocadorà”: farem fruites amb plastilina i després les embolicarem amb un mocador per a regalar-ho a qui vullguem.
Individual
45 mints.
3
construcció de sabers i competències
Castell de Jaume I: pintarem els personatges, els retallarem i pegarem a un palet depressor per convertir-los en titelles.
individual
45 mints.
4
construcció de sabers i competències
“teatret” de Jaume I: representarem un xicotet teatre amb els titelles que hem creat.
Gran grup
45 mints.
5
construcció de sabers i competències
Moros i Cristians: amb música tradicional, escoltarem les marxes mores i cristianes, per a després vorer els instruments que s’utilitzen.
Gran grup
45 mints.
6
construcció de sabers i competències
Ací estem i ací vivim: hauran d’identificar la Comunitat Valenciana en el mapa i buscar la nostra província i localitat.
Individual
45 mints.
7
construcció de sabers i competències
Busquem un tresor: circuit de psicomotricitat per a buscar el “Tresor de Jaume I”.
Gran grup
45 mints.
8
síntesi / creació
Fem una paella: veurem els ingredients amb els quals es fa una paella, després en un full amb el dibuix d’una paella, l’acoloriran i ficaran dins els ingredients fets amb plastilina.
Gran grup i individual.
45 mints.
9
síntesi / creació
Brúixola: amb cartolina fabricarem la nostra pròpia brúixola.
Individual
45 mints.
10
reflexió /
avaluació
Gimcana: on deuen descobrir pistes i passar unes diverses proves. Dividirem els grups en quatre i cada grup serà un punt cardinal. Els anirem proposant les proves que hauran de superar.
Xicotets grups.
1h i 30 mints.
11
Una vegada fem totes aquestes activitats, avaluarem els següents criteris que s'han fixat:
  1. Afavorix el desenrotllament del pensament lògic.
  2. Associa el número amb la quantitat.
  3. Para atenció a les explicacions i lectures de contes.
  4. Busca informació en llibres, revistes, imatges de castells i de les festes.
  5. Identifica la Comunitat Valenciana en el mapa.
  6. Reconeix els personatges del conte.
  7. Coopera amb els seus companys.
  8. Entén com funciona una brúixola.
  9. Coneix els personatges i tradicions que són importants en la nostra festivitat.
  10. Aprofundeix en la celebració de la festa.
  11. Identifica la música típica de les festes.
  12. Es familiaritza amb el vocabulari de la Unitat.
  13. Utilitza el llenguatge oral per a expressar idees, sentiments, emocions, etc.
  14. Es comunica amb la llengua específica en cada moment.

A més a més, els recursos i materials que s'utilitzaran durant tota la unitat seran estos:
Recursos:
  • Recursos:
    • Digitals: ordinador, PDI, CD, etc.
    • Didàctics: làmines educatives, suports visuals amb rètols en valencià, etc.
    • Recursos fets pels alumnes.
    • Propis de l’aula.
  • Materials:
    • Contes.
    • Imàtgens.
    • Colorets.
    • Gomets.
    • Fulls.
    • Cartolines de colors.
    • Pals depressors.
    • Arròs.
    • Pintures.
    • Pinzells.
    • Fulls “foam” de colors.
    • Plastilina.
    • Paper de cel·lofana.
    • Dibuixos preparats.
    • Pegament.
    • Instruments musicals.
    • Utensilis.
    • Joguines.

Per acabar amb aquesta entrada, vos ficaré dins del mateix blog el document i la presentació del treball, així com algunes fitxes que he creat per ferles durant la mateixa.
M'acomiade per hui, que passeu un bon diumenge de pasqua.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada