HOLA! Com va la pasqua?
A l'entrada de hui vos parlaré de la unitat que he
creat per al curs de capacitació de valencià que estic fent. Aquesta unitat té
com a títol "Ací visc jo", perquè l'objectiu principal que es pretén
amb ella és treballar tot allò referent als nostres costums i tradicions com
per exemple és la paella; tenint com a finalitat que coneguen més profundament
la Comunitat Valenciana. Per tant es proposaran activitats que giren entorn a
les festes del seu poble, aprofitant que poden resultar tan motivadores per a ells.
Així mateix, aquesta Unitat va dirigida, com no, a
alumnes d'infantil, exactament per a 4-5 anys i es desenvoluparà dins del curs
2016-2017 durant dos setmanes i mitja del mes d’octubre, exactament del 10 al
25, coincidint quasi amb la festivitat de la Comunitat Valenciana i també amb
les festes del Moros i Cristians del nostre municipi. En total ocupa 11
sessions.
Com a tasca final, es proposa que realitzen una
gimcana, per tal de avaluar als alumnes i també que fiquen en pràctica tot allò
que han après a la unitat.
A continuació vaig a ficar la taula on es veuen molt
bé les activitats que es portaran a terme.
nombre sessió
|
tipus
d’activitat
|
títol i
descripció
|
dinàmica
|
temps
|
1
|
motivació / preparació
|
La llegenda de
la “Mocadorà”: Veurem
un conte comptat que es titula "La llegenda de la Mocadorà”, amb
motiu de la festivitat del 9 d'octubre.
|
Gran grup
|
45 mints.
|
2
|
motivació / preparació
|
La nostra
“Mocadorà”:
farem fruites amb
plastilina i després les embolicarem amb un mocador per a regalar-ho a qui
vullguem.
|
Individual
|
45 mints.
|
3
|
construcció de sabers i competències
|
Castell de Jaume
I: pintarem els
personatges, els retallarem i pegarem a un palet depressor per convertir-los
en titelles.
|
individual
|
45 mints.
|
4
|
construcció de sabers i competències
|
“teatret” de
Jaume I: representarem
un xicotet teatre amb els titelles que hem creat.
|
Gran grup
|
45 mints.
|
5
|
construcció de sabers i competències
|
Moros i
Cristians: amb música tradicional, escoltarem les
marxes mores i cristianes, per a després vorer els instruments que
s’utilitzen.
|
Gran grup
|
45 mints.
|
6
|
construcció de sabers i competències
|
Ací estem i ací
vivim: hauran d’identificar la Comunitat
Valenciana en el mapa i buscar la nostra província i localitat.
|
Individual
|
45 mints.
|
7
|
construcció de sabers i competències
|
Busquem un
tresor: circuit de psicomotricitat per a buscar
el “Tresor de Jaume I”.
|
Gran grup
|
45 mints.
|
8
|
síntesi /
creació
|
Fem una paella: veurem els ingredients amb els quals es fa una
paella, després en un full amb el dibuix d’una paella, l’acoloriran i ficaran
dins els ingredients fets amb plastilina.
|
Gran grup i individual.
|
45 mints.
|
9
|
síntesi /
creació
|
Brúixola: amb cartolina fabricarem la nostra
pròpia brúixola.
|
Individual
|
45 mints.
|
10
|
reflexió /
avaluació
|
Gimcana: on deuen descobrir pistes i passar unes diverses
proves. Dividirem els grups en quatre i cada grup serà un punt cardinal. Els
anirem proposant les proves que hauran de superar.
|
Xicotets grups.
|
1h i 30 mints.
|
11
|
Una vegada fem totes
aquestes activitats, avaluarem els següents criteris que s'han fixat:
- Afavorix el desenrotllament del pensament lògic.
- Associa el número amb la quantitat.
- Para atenció a les explicacions i lectures de
contes.
- Busca informació en llibres, revistes, imatges de
castells i de les festes.
- Identifica la Comunitat Valenciana en el mapa.
- Reconeix els personatges del conte.
- Coopera amb els seus companys.
- Entén com funciona una brúixola.
- Coneix els personatges i tradicions que són
importants en la nostra festivitat.
- Aprofundeix en la celebració de la festa.
- Identifica la música típica de les festes.
- Es familiaritza amb el vocabulari de la Unitat.
- Utilitza el llenguatge oral per a expressar
idees, sentiments, emocions, etc.
- Es comunica amb la llengua específica en cada
moment.
A més a més, els recursos i
materials que s'utilitzaran durant tota la unitat seran estos:
Recursos:
- Recursos:
- Digitals:
ordinador, PDI, CD, etc.
- Didàctics:
làmines educatives, suports visuals amb rètols en valencià, etc.
- Recursos
fets pels alumnes.
- Propis
de l’aula.
- Materials:
- Contes.
- Imàtgens.
- Colorets.
- Gomets.
- Fulls.
- Cartolines
de colors.
- Pals
depressors.
- Arròs.
- Pintures.
- Pinzells.
- Fulls
“foam” de colors.
- Plastilina.
- Paper
de cel·lofana.
- Dibuixos
preparats.
- Pegament.
- Instruments
musicals.
- Utensilis.
- Joguines.
Per acabar amb aquesta entrada, vos ficaré dins del mateix blog el document i la presentació del treball, així com algunes fitxes que he creat per ferles durant la mateixa.
M'acomiade per hui, que passeu un bon diumenge de pasqua.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada